fredag 22 maj 2015

Ekorren firar förskolans dag

Vi firade förskolans dag med flaggtåg genom byn och en utedag med lunch i skogen! 

Barnen hade själva tillverkat varsin flagga att vifta med!



På plats vid Mulleplatsen fanns det massor att göra.



Härlig lunch i solen


Lek i kojan. Det är härligt att lyssna på all lek som pågick samtidigt "-Elsa, Elsa kom!" ropade ett barn "-ja jag kommer" svarade en annan som var med i samma Frostlek. "-Jag är Ronja, du kan vara Birk" sa ett annat barn "-Jaa, titta här! Jag har hittat vart Rumpnissarna bor"


"-Jag är piratkapteten och jag har en kikare!!" "-Jag är med en pirat!"


Stenen blev en häst att rida på


Stocken blev en stor snigel


Här leker många barn och fröknar Pomperipossaleken.


Klättra i träd!


Det var full aktivitet överallt


Många barn undersökte vilka blommor och djur vi kunde hitta, här är någon sorts viol



En del växter går att äta, som granskott


och gökärt


Blomman som man kan äta på Görärten ser ut som en liten fågel


Smörblommor


"-Vilken stor myra, med vingar"


Vi såg många myror, först tyckte många barn att det var lite jobbigt med alla myror men sedan vande de sig, vi var ju faktiskt på besök där myrorna bor. 



Vi såg myrstacken


Vi såg flera fjärilar, bland annat den här citronfjärilen